“kegagalan adalah kejayaan yang tertangguh, orang yang berhasil adalah orang yang mampu melewati seribu kegagalan, sukses tidak datang dari apa yang diberikan oleh orang lain, tapi datang dari keyakinan dan kerja keras kita sendiri, guru terbaik adalah kesalahan terakhir yang kita lakukan”

“Kita selalu lupa jalan pulang, dari mana kita datang,
dimana kita sekarang, kemana kita akan pergi, mengambil yang sementara meninggal yang
kekal, hidup adalah persinggahan dalam menuju ke distinasi yang kekal abadi”

Jumaat, 27 September 2013

Hanya Pada Mu Aku Berserah

 
Hari ni genaplah umur aku 45 tahun, terasa cepat sangat masa berlalu, dan banyak lagi yang mesti aku lakukan untuk hari akhirat ku, bukan untuk membalas nikmat yang dikurniakan pada ku tapi untuk aku memohon ehsan kepada MU, untuk aku menjadi hamba yang reti bersyukur, apalah daya aku dengan kurnia MU untuk aku membalasnya, aku mengharap keredhaan aku disisi Mu.


Ya ALLah pandulah aku dalam meniti hari mendatang, dari segala ujian, dan ampunkan lah dosa-dosa yang aku lakukan, janganlah KAU biarkan aku mengurus diri ku tanpa hidayah dari MU. jadikan aku hamba yang taat kepada MU, dan keluarga ku dikalang hamba-hamba MU yang soleh.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan